:: Saanaa .. Ranau.

as-salam, 


pd minggu lepas, 15-17.09.2011 kelas kami ada buat trip Kajian Lapangan, bukan jalan-jalan ya, kami mengkaji alam sekitar di Ladang Teh Sabah, Ranau. best sangat-sangat! maaf la cerita bangas baru mau kasi cerita d blog, hehe 
masa mengkaji tu, ambik kesempatan jugak la bercuti nk release tension, padahal assignment banyak lagi, *mengeluh*.
let's the pictures tells you everything lah kan.. :)
entrance
produk teh Siti Nurhaliza 'CTea' dr teh Sabah

tea tasting
this photo taken by Issary
salah satu ladang d Sabah Tea Garden, banyak ladang sebenarnya
this photo also taken by Issary
kasi promot-promot dulu Lodge milik family Boby
jambatan g kolam air panas Poring
the kolam, tapi ni air sejuk dgn kedalaman 3.5 kaki
kolam air panas Poring, berasap..
kolam ni bole mandi-mandi air panas + air sejuk
Ladang Teh Sabah!
latar belakang Gunung Kinabalu..
salah satu tempat penginapan d Ladang, Cottage, mahal la..
kedai cenderamata sepanjang jalan & depan Poring Hot Springs
kabus..
Poring Hot Springs entrance
sekian, untuk tatapan korang-korang kali ini.. d sini juga ada restoran, minuman teh nya sedap! datang lah Sabah! for more information click lick Sabah Tea ni

all pictures taken with D1000, *pinjam dr Afiq* :)

10 thoughts on “:: Saanaa .. Ranau.”

  1. i should really go to ladang teh ranau!!
    cameron suda sy p tapi ranau blm? mana buli jd org sabah ni begini!!
    he he.. tp mcm sama jak la ladang durang ni..
    sy mo p poring!! seriously, sy blm pernah pigi lg!! :(