:: Kursus Sembelihan

as-salam,


hari ini, dengan redha aku ikut kursus sembelihan *wajib* sebenarnya, aku tengok ja orang lain sembelih, aku tak sembelih binatang tu.
sebelum tu,
apakah maksud SEMBELIHAN?
~menghilangkan nyawa binatang yg halal di makan dengan memutuskan urat halkum dan urat merih menggunakan alat yg tajam dengan niat~


lepas belajar teori menyembelih, kami buat amali pulak. jom tengok gambar yg aku ambik tadi guna henpon jaa.. 

ayam redha..
rupa ayam sebelum kena sembelih..
c Zul sedang menyembelih, yihaa! 
jom cabut bulu-bulu
cabut lagii
hati ayam
fokus kat G-Shock, haha..sapa punya tuu
ayam-ayam bukan ayeem ayam. haha
sekian la entri untuk kali ni, minta maaf pd korang-korang yg blognya belum aku g, insya Allah nanti time raya aku g masa korang tengah tido. hahaha


*psst, @Zul, sejak bila blog kau ada "www" ? wah.. majuu!*

13 thoughts on “:: Kursus Sembelihan”

  1. aiks ada pla gambar aku...
    wwww tu bukan memang ada ka dyg.. ntah aku pun nda tau..

    owh mohon kebenaran menggunakan gambar ni kalau aku rajin wat entri sembelihan ar... hehe... bleh kah?

  2. zul, boleh bah kalau kau.. :P

    afiq, haa.. kalau dah penah.. bagus. boleh kawin da. hahahaha..
    sy pun takut tak sah sbb tu tak semelih ayam hari tu..

    'akue',banyak ayam.. hehe

  3. woww! aku x sangka..waooo! aku belum lagi ohh sembelih ayam hidup2.potong jak.itu pun yg mati sudah.ehehhe..selamat hari raya maaf zahir dan batin dayang! :D