:: Kejohanan Olahraga Tahunan ke-58 - day 1 & 2

Kejohanan Olahraga Tahunan kali ini diadakan d Stadium Penampang, KK.kejohanan ni julung-julung kalinya diadakan di stadium dengan trek dan kemudahan asas yg lebih baik. semua pelatih wajib pergi ke stadium ini dan memakan bajet yg besar, terasa semangat kesukanan dari setiap rumah sukan ; Tun Fuad, Tun Razak, Mat Salleh dan Rentap begitu hebat. 2 hari kejohanan dijalankan di stadium ni, pengarah pun turun padang menyaksikan sendiri acara-acara dipertandingkan. bakat-bakat baru pun banyak yg terserlah, dan yg lama masih berbisa. (macam laporan sukan ja) 

hari pertama ;
seawal jam 5.30 pagi kami berkumpul d tapak letak kenderaan maktab. banyak bas besar dan bas mini sudah d catar (charter) utk smua pelatih. perjalanan dari Kent ke Stadium Penampang lebih kurang 1 setengah jam. sesudah subuh, baru kami sampai d stadium. 
hari pertama banyak acara dijalankan terutama acara jarak jauh, lompat tinggi, lompat kijang dan jarak dekat. (adaka jarak dekat?) aku jadi peserta jugak, peserta penyokong rumah sukan. ramai yg terserlah oo bakat dorang..tahniah kpd sesiapa yg dapat pingat dan telah memecahkan rekod! 
suasana sesudah subuh
break the record..olahragawan KOT '10
hari kedua ;
seperti biasa bangun awal lagi dan bertolak ke stadium seawal 5.50 pagi..
baca berita untuk hari ini ..nasib baik surat khabar Cina, kalau tak aku pun join baca..
penyokong kuat
ni acara berpayung..protection dari sunburn..
mereka bekerja d tengah panas dan tilam itu berat..
gerai-gerai yg jual makanan..
tamat hari kedua..hari terakhir pada 21/02/11
to be continue..

3 thoughts on “:: Kejohanan Olahraga Tahunan ke-58 - day 1 & 2”